Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Tomyśl: Jednak nie obniżą?

Jakub Czekała
JC
Nowy Tomyśl: Jednak nie obniżą? Wracamy do tematu, który w ubiegłym tygodniu pojawił się na naszych łamach, a który dotyczy możliwego obniżenia ronda, będącego skrzyżowaniem dla dwóch odcinków dwóch wojewódzkich – ulicy Kolejowej oraz Celnej.

Nowy Tomyśl: Jednak nie obniżą? - jakie jet Wasze zdanie?

W poprzednim naszym materiale o zabiegach w tym temacie wypowiadał się u nas wicestarosta Tomasz Kuczyński. Powiedział nam m.in., że poczynił już pewne starania, by do obniżenia ronda doprowadzić, gdyż obniżenie ronda zapewni lepszą widoczność i pozwoli na jego „rozkorkowanie”. Jak mówił kontaktował się również w tej sprawie z Wielkopolskim Zarządem Dróg Wojewódzkich i jest przychylność zarządcy dla tego pomysłu. Pismo do WZDW z zapytaniem w tej sprawie miał wysłać również burmistrz Włodzimierz Hibner.
Jak udało nam się dowiedzieć, szef Nowego Tomyśla pisma jeszcze nie wysłał. Jednak w środę rano burmistrz Włodzimierz Hibner i jego zastępca spotkali się z wicemarszałkiem województwa Wojciechem Jankowiakiem. Podczas spotkania rozmawiali o możliwej budowie wiaduktu na ulicy Kolejowej. Pojawił się również temat obniżenia ronda.

Natomiast w czwartek otrzymaliśmy oficjalne stanowisko WZDW dotyczące możliwości obniżenia ronda. Pytania w tej sprawie zadaliśmy jeszcze w ubiegłym tygodniu. Jak nam napisano, rondo zostało zaprojektowane i wykonane zgodnie z zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego: „Wyniesienie wyspy ma na celu wymuszenie na kierowcach zwolnienia przejazdu przez rondo. W świetle obowiązujących powszechnie zasad ruchu drogowego na rondzie, istotnym dla wjeżdżającego na rondo jest widoczność pojazdów nadjeżdżających z lewej strony – i to jest zapewnione.

Przebudowa wyspy centralnej w tym przypadku, nie spowoduje znaczącej poprawy przejezdności ronda przy zamkniętym przejeździe kolejowym. Rondo jest bowiem jednopasowe i nawet zakładając wysokie zdyscyplinowanie kierowców, że nie będą oni wjeżdżać na rondo nie mogąc go opuścić, to kierowcy jadący z kierunku Buku i zamierzający skręcić w lewo, w drogę 305 szybko zablokują kierunek na wprost, a jadący z kierunku Bolewic równie szybko wypełnią pas do skrętu w prawo i również zablokują przejazd przez rondo. Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest prawdopodobnie budowa wiaduktu nad przejazdem , ale nie jest to zadanie WZDW – poinformował nas Andrzej Staszewski, naczelnik Wydziału Utrzymania Dróg Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.

Dodał, że identyczną informację otrzymało Starostwo Powiatowe jeszcze w marcu tego roku. Z pisma jednoznacznie wynika, że WZDW nie jest skłonne do obniżania ronda, a jedynym rozwiązaniem sytuacji na Kolejowej jest budowa wiaduktu

Nowy Tomyśl: Jednak nie obniżą? - jakie jet Wasze zdanie?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowytomysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto