Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Tomyśl: Na terenie szpitala pomylono zwłoki do pochówku

Jakub Czekała
Jakub Czekała
Otrzymaliśmy informację, że 13 maja na terenie szpitala w Nowym Tomyślu pracownik prosektorium wydał niewłaściwe zwłoki do pochówku.

O zaistniałej sytuacji poinformował nas Adrian Hewusz z firmy Caelum:

"Dnia 13.05.2019 roku pracownik mojej firmy odbierał zwłoki (mieszkanki powiatu międzychodzkiego - przyp.red.) w obecności rodziny osoby zmarłej. Pracownik prosektorium wydał zwłoki osoby zmarłej w obecności syna zmarłej (bez otwierania worka)" - poinformował nas.

Zwłoki przewieziono do krematorium w Skwierzynie i dopiero tam okazało się, że doszło do fatalnej pomyłki...

W sprawie skontaktowaliśmy się z dyrektorem nowotomyskiego szpitala. Tomasz Przybylski potwierdził, że doszło do zdarzenia, jednak jak podkreślił, do pomyłki doszło na terenie szpitala, jednak w całej sprawie nie było błędu szpitala.

Poniżej oficjalne oświadczenie nowotomyskiego szpitala w tej sprawie:

W związku z doniesieniami medialnymi związanymi ze stwierdzeniem nieprawidłowości przy wydawaniu zwłok i spekulacjami wokół tego tematu wyjaśniamy, że doszło do pomyłki, którą popełniły zarówno firma pogrzebowa, wydająca zwłoki, jak i firma przejmująca je w imieniu rodziny zmarłego.
Jak wyjaśniły obie strony, błąd po jego stwierdzeniu został natychmiast naprawiony.
O powyższym została powiadomiona dyrekcja szpitala, w wyniku czego niezwłocznie wszczęto postępowanie wyjaśniające wraz z wyciągnięciem należytych daleko idących konsekwencji.
Niestety niestaranność w wykonywaniu obowiązków przez pracowników obu firm pogrzebowych ugodziła w dobre imię naszego szpitala. Serdecznie przepraszamy wszystkie osoby, u których doniesienia o powyższej sprawie wywołały niepokój. W sposób szczególny składamy wyrazy współczucia Rodzinom osób zmarłych, które zostały narażone na dyskomfort związany z zaistniałą sytuacją.

Podjęliśmy również próbę kontaktu z firmą obsługującą nowotomyskie prosektorium. Nasza rozmówczyni poprosiła, by wszelkie pytania w tej sprawie kierować do prawnika firmy. Mecenas potwierdził, że doszło do zdarzenia:

- Właściciel firmy Mementum potwierdza, że taka sytuacja miała miejsce, a mianowicie, że doszło do wadliwej identyfikacji zwłok. Pracownik firmy omyłkowo wskazał niewłaściwe ciało, natomiast osoba, która była upoważniona przez rodzinę do odbioru zwłok, również w sposób niewłaściwy identyfikowała ciało i omyłkowo to ciało zostało odebrane

– wyjaśnia nam adwokat Mateusz Stawski, pełnomocnik firmy Mementum.

Jak dodaje, pracownik Mementum otrzymał upoważnienie pisemne do odbioru zwłok oraz upoważnienie do identyfikacji zwłok. Doszło jednak do pomyłki, jednak udało się ten błąd naprawić.

Właściciel firmy Mementum wyciągnął konsekwencje dyscyplinarne względem pracownika, wyjaśnił wszystko z dyrekcją szpitala, a także wprowadził procedurę podwójnej identyfikacji zwłok. Polega ona teraz na tym, że identyfikacji ciała przed wydaniem będzie dokonywało dwóch pracowników firmy

- zakończył.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dni Lawinowo-Skiturowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowytomysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto