Przypomnijmy, że przewidywane na tej trasie 11 par pociągów miało kursować już za nieco ponad dwa tygodnie. Jednak inwestor, czyli PKP PLK poinformowały, że prace przedłużą się i uruchomienia odcinka Wrocław - Sobótka - Świdnica należy oczekiwać w marcu, wraz z wiosennym zmianą rozkładu. Skąd taka decyzja?
Na stacji w Kobierzycach brakuje jeszcze fragmentu torów
Inwestor tłumaczy, że powodem jest zwiększony w porównaniu do pierwotnego, zakres prac do wykonania. Ten zakres rozszerzono głównie ze względu na przygotowanie połączenia linii Wrocław – Świdnica z planowaną do uruchomienia trasą do Piławy Górnej. Kluczowe są tutaj dodatkowe prace na stacji w Kobierzycach. Sprawdziliśmy. Właśnie tam pracuje dziś najwięcej robotników. Jeden tor został już ułożony, ale w drugim wciąż jest jeszcze przerwa licząca około 150 metrów. W ostatnich dniach robotnicy maksymalnie wykorzystują tam sprzyjającą pogodę i fakt, że zimowa aura nas oszczędza.
Pracowników firm wykonawczych można wciąż spotkać także na przystanku Wrocław Partynice, w pobliżu skrzyżowania ul. Zwycięskiej z al. Karkonoską. Tutaj sytuacja wygląda znacznie lepiej. Tory są gotowe, zakończono także większość prac przy peronie, ale na pewno konieczne są jeszcze roboty wykończeniowe i uprzątnięcie terenu. Niestety, podobnie jak to były w przypadku mostu kolejowego na rzece Ślęzie (położonego kilkaset metrów dalej), tak i tutaj dali o sobie znać graficiarze. Wandale zdążyli zniszczyć już swoimi bazgrołami niedokończony jeszcze peron.
Jakie jeszcze prace należy wykonać przed marcem 2022 i uruchomieniem linii? Inwestor wyjaśnia, że wykonawca potrzebuje więcej czasu na sprawdzenie radiołączności dla bezpiecznego prowadzenia ruchu na trasie Wrocław – Świdnica i wzmocnienie nasypu na odcinku Sobótka - Świdnica.
Pociąg z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. Tutaj zatrzymają się składy
Podróż do Świdnicy będzie trwała około godziny. Na trasie pomiędzy stacjami Wrocław Główny i Świdnicą będzie 12 przystanków:
- Wrocław Wojszyce,
- Wrocław Partynice,
- Bielany Wrocławskie,
- Domasław,
- Kobierzyce,
- Wierzbice Wrocławskie,
- Pustków Żurawski,
- Rogów Sobócki,
- Sobótka,
- Sobótka Zachodnia,
- Szczepanów,
- Marcinowice,
- Pszenno,
- Świdnica Przedmieście.
Modernizowana linia nr 285 z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy ma około 60 km. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć nią z prędkością do 120 km/h. Inwestycja kosztuje prawie 217 mln zł.
- Zobacz, co jedzą więźniowie w zakładach karnych! Same smakołyki! (MENU)
- "Święte krowy" z Wrocławia. Tak parkować nie wolno! (ZDJĘCIA)
- Zobacz najdroższy dom we Wrocławiu. Za ile go kupisz? (ZOBACZ ZDJĘCIA)
- TO BYŁA TRAGEDIA! Pamiętacie powódź z lipca 1997 roku na Dolnym Śląsku? Zobaczcie
- TOP 20. Oto najlepsze porady językowe prof. Jana Miodka (TYLKO U NAS)
- Odwiedź wioskę Muminków. To tylko dwie godziny autem od Wrocławia (ZDJĘCIA)
- Zobacz heheszki z Wrocławia i innych miast regionu. Oto najlepsze memy!
- TOP 20. Oto najlepsi dentyści we Wrocławiu (ADRESY, OPINIE INTERNAUTÓW)
- TOP 20. Te smażalnie ryb na Dolnym Śląsku polecają internauci (ZOBACZCIE ADRESY)
- Oto popularne pola kempingowe i namiotowe na Dolnym Śląsku (ADRESY)
- Tu zjecie najsmaczniejsze lody we Wrocławiu. Oto ranking lodziarni [ADRESY]
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?