Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza rozbudować drogę krajową nr 24, która przebiega przez powiat międzychodzki. Właśnie wybrała firmę, która przygotuje dokumentację projektową na rozbudowę odcinka „krajówki” od Pniew do Rozbitka.
- W prowadzonym postępowaniu przetargowym wpłynęły cztery oferty. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma SMP Projektanci spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. i zadeklarowała realizację zadania za kwotę 1 971 690,00 zł brutto. Termin realizacji to 810 dni od dnia podpisania umowy – informuje rzecznik GDDKiA w Poznaniu, Alina Cieślak.
To 14km drogi. Inwestycja ma sprawić, że zwiększy się nośność nawierzchni do 11,5 tony na oś. Przebudowane mają także zostać skrzyżowania w miejscowościach Karolewice, Lubosz, Pólko, Kwilcz oraz wykonane oświetlenie dedykowane na przejściach dla pieszych.
Nowością jest pomysł zaprojektowania wiaduktu nad drogą krajową nr 24 w ciągu drogi powiatowej nr 1739P z miejscowości Pniewy do miejscowości Zamorze, który ma zastąpić skrzyżowanie jednopoziomowe.
Remont DK 24 - w Kwilczu będzie rondo?
Od lat mówi się, że niebezpieczne skrzyżowanie w Kwilczu z drogą wojewódzką w kierunku Sośni powinno zostać zamienione na skrzyżowanie typu rondo. Czy tak się w końcu stanie? Tego póki co nie wiadomo.
- Konkretne rozwiązania projektowe wykonawca dokumentacji opracuje na podstawie przeprowadzonych badań, rozpoznania warunków na drodze i terenie przyległym oraz dokonanych pomiarów. Każdorazowo na etapie po opracowaniu koncepcji konsultujemy jej założenia z przedstawicielami władz samorządowych – wyjaśnia Alina Cieślak.
Remont DK 24 - trwa projektowanie DK 24 od Rozbitka do Sterek
Warto dodać, że GDDKiA już w 2020 roku ogłosiła przetargi na przygotowanie dokumentacji projektowych dla odcinka DK24 od Rozbitka do Kamionny oraz od Kamionny do granicy województwa wielkopolskiego, czyli do Sterek. Razem to również około 14 km drogi. Wykonanie tych projektów kosztuje ponad 1 mln zł. Na tych odcinkach także nośność drogi ma wynosić 11,5 t/oś. Na wysokości Mechnacza przebudowane ma zostać skrzyżowanie, by zlikwidować niebezpieczny zjazd do żwirowni. Na wysokości Prusimia także ma zostać zlikwidowany zjazd do żwirowni, a dwa skrzyżowania, które są obecnie oddalone od siebie o 170 metrów, mają zostać połączone w jedno (wraz z budową lewoskrętów). Przebudowane ma także zostać skrzyżowanie na wysokości Skrzydlewa. Wzdłuż całej drogi ma powstać ścieżka rowerowa (od Rozbitka do Gorzynia po prawej stronie drogi, a od Gorzynia do Sterek po lewej stronie drogi), a w obrębie skrzyżowań także chodniki. Ścieżka rowerowa ma być oświetlona w obrębie obszarów zabudowanych. Co warto podkreślić, docelowo ścieżka rowerowa ma powstać wzdłuż całej drogi krajowej nr 24 w Wielkopolsce. Nie wiadomo jeszcze, jak inwestycja wpłynie na nieczynny przejazd kolejowy w Gorzyniu. Tu GDDKiA zaleca projektantom uzgodnienie planów z PKP S.A.
Remont DK 24 - obwodnica Kamionny
Przypomnijmy, że na tym odcinku DK24 planowana jest także budowa obwodnicy Kamionny, która ma przebiegać po północnej stronie wsi. Ma mieć długość ok. 3,5 km i zaczynać się oraz kończyć skrzyżowaniami typu rondo.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?