Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Tomyśl. Co z odcinkiem ścieżki rowerowej przed wjazdem do Borui Kościelnej?

Julia Kasperczak
Julia Kasperczak
Zdjęcie wykonane na końcowym etapie budowy ścieżki.
Zdjęcie wykonane na końcowym etapie budowy ścieżki. WZDW
Na tę inwestycję czekali wszyscy mieszkańcy gminy Nowy Tomyśl. Budowa ścieżki rowerowej do Borui była wyczekiwana przez każdego. Mieszkańcy mówią jednak, że nie wykonano najniebezpieczniejszego fragmentu, a mianowicie przepustu, który znajduje się przed wjazdem do wioski.

1 października 2020r. ogłoszono przetarg na ścieżkę rowerową z Nowego Tomyśla do Borui Kościelnej. Postępowanie to wygrała firma Całus z Borui Nowej. Cenę, jaką zaproponowała wtedy firma, to 1 819 279,10 zł. W grudniu 2020 roku, na trasie Nowy Tomyśl – Boruja Kościelna ruszyła więc budowa długo wyczekiwanej ścieżki rowerowej, nie tylko przez mieszkańców wsi, ale także całej gminy. W międzyczasie pojawiły się jednak kontrowersje. Na profilu facebookowym gminy Nowy Tomyśl pojawił się filmik dotyczący jej oświetlenia. Burmistrz poruszył w nim kwestię współfinansowania zadania przez samorząd. Jak wiemy, gmina Nowy Tomyśl zobowiązała się do pokrycia 50 procent kosztów budowy ścieżki, wykupienia gruntów oraz podjęła się sporządzenia dokumentacji projektowej.

- W ramach tego projektu było zaplanowane wykonanie oświetlenia

– mówił burmistrz Nowego Tomyśla, Włodzimierz Hibner i dodał, że chodziło o ponad 50 lamp. WZDW twierdziło wtedy jednak, że ta część leży po stronie gminy. Z czasem strony doszły do porozumienia, a oświetlenie na ścieżce zostało zamontowane. Kto pokrył koszty? Jak poinformował nas Paweł Katarzyński, dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu - ścieżka rowerowa została zrealizowana w ramach programu "Budowy ścieżek rowerowych wzdłuż dróg wojewódzkich", który zakłada m.in. udział finansowy wnioskodawcy, w tym przypadku gminy Nowy Tomyśl, w wysokości 50 procent wartości robót budowlanych.

-Dotyczy to także wykonanego oświetlenia – 50 procent kosztów pokrył Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, a drugie 50 proc. gmina

- zaznaczył dyrektor WZDW.

Co z przepustem przed wjazdem do Borui?

Ścieżka jest już gotowa, a obecnie trwają procedury odbiorowe, jednak mieszkańcy skarżą się, że nie jest ona skończona i urywa się, przy wjeździe do Borui Kościelnej, gdzie znajduje się najniebezpieczniejszy odcinek.

- Powinni coś zrobić by ścieżka była do samej Borui, a nie kończy się w najniebezpieczniejszym miejscu. Samochody jeżdżą jak szalone, a tam nie ma nawet żadnego przejścia by się dostać na drugą stronę ulicy

- pisze jedna z czytelniczek.

WZDW informowało nas, że przebudowa mostu na przepust w wskazanym miejscu, została ujęta w projekcie budowy ścieżki rowerowej przy DW 305 Boruja Kościelna – Nowy Tomyśl, jednak z uwagi na ograniczone środki finansowe nie była zrealizowana w I etapie. Kiedy więc planowany jest II etap, czyli budowa odcinka przy wjeździe do Borui?

- W 2021 roku kończy się realizacja zadań zakwalifikowanych do programu "Budowy ścieżek rowerowych wzdłuż dróg wojewódzkich" i na dziś program ten nie będzie kontynuowany. Biorąc to pod uwagę, realizacja II etapu budowy ścieżki rowerowej w ciągu drogi nr 305 będzie zależeć od możliwości finansowych WZDW. Obecnie nie możemy wskazać terminu

- powiedział nam P. Katarzyński.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowytomysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto