1 października 2020r. ogłoszono przetarg na ścieżkę rowerową z Nowego Tomyśla do Borui Kościelnej. Postępowanie to wygrała firma Całus z Borui Nowej. Cenę, jaką zaproponowała wtedy firma, to 1 819 279,10 zł. W grudniu 2020 roku, na trasie Nowy Tomyśl – Boruja Kościelna ruszyła więc budowa długo wyczekiwanej ścieżki rowerowej, nie tylko przez mieszkańców wsi, ale także całej gminy. W międzyczasie pojawiły się jednak kontrowersje. Na profilu facebookowym gminy Nowy Tomyśl pojawił się filmik dotyczący jej oświetlenia. Burmistrz poruszył w nim kwestię współfinansowania zadania przez samorząd. Jak wiemy, gmina Nowy Tomyśl zobowiązała się do pokrycia 50 procent kosztów budowy ścieżki, wykupienia gruntów oraz podjęła się sporządzenia dokumentacji projektowej.
- W ramach tego projektu było zaplanowane wykonanie oświetlenia
– mówił burmistrz Nowego Tomyśla, Włodzimierz Hibner i dodał, że chodziło o ponad 50 lamp. WZDW twierdziło wtedy jednak, że ta część leży po stronie gminy. Z czasem strony doszły do porozumienia, a oświetlenie na ścieżce zostało zamontowane. Kto pokrył koszty? Jak poinformował nas Paweł Katarzyński, dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu - ścieżka rowerowa została zrealizowana w ramach programu "Budowy ścieżek rowerowych wzdłuż dróg wojewódzkich", który zakłada m.in. udział finansowy wnioskodawcy, w tym przypadku gminy Nowy Tomyśl, w wysokości 50 procent wartości robót budowlanych.
-Dotyczy to także wykonanego oświetlenia – 50 procent kosztów pokrył Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, a drugie 50 proc. gmina
- zaznaczył dyrektor WZDW.
Co z przepustem przed wjazdem do Borui?
Ścieżka jest już gotowa, a obecnie trwają procedury odbiorowe, jednak mieszkańcy skarżą się, że nie jest ona skończona i urywa się, przy wjeździe do Borui Kościelnej, gdzie znajduje się najniebezpieczniejszy odcinek.
- Powinni coś zrobić by ścieżka była do samej Borui, a nie kończy się w najniebezpieczniejszym miejscu. Samochody jeżdżą jak szalone, a tam nie ma nawet żadnego przejścia by się dostać na drugą stronę ulicy
- pisze jedna z czytelniczek.
WZDW informowało nas, że przebudowa mostu na przepust w wskazanym miejscu, została ujęta w projekcie budowy ścieżki rowerowej przy DW 305 Boruja Kościelna – Nowy Tomyśl, jednak z uwagi na ograniczone środki finansowe nie była zrealizowana w I etapie. Kiedy więc planowany jest II etap, czyli budowa odcinka przy wjeździe do Borui?
- W 2021 roku kończy się realizacja zadań zakwalifikowanych do programu "Budowy ścieżek rowerowych wzdłuż dróg wojewódzkich" i na dziś program ten nie będzie kontynuowany. Biorąc to pod uwagę, realizacja II etapu budowy ścieżki rowerowej w ciągu drogi nr 305 będzie zależeć od możliwości finansowych WZDW. Obecnie nie możemy wskazać terminu
- powiedział nam P. Katarzyński.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?