Nowy Tomyśl: Dyrektor szpitala wdraża postępowanie wyjaśniające w sprawie jakości wydawanych posiłków!

Dominika Kapałka
Dominika Kapałka
Tak wygląda posiłek w nowotomyskim szpitalu!
Tak wygląda posiłek w nowotomyskim szpitalu! Zdjęcie pacjentki nowotomyskiego szpitala
Skontaktowały się z nami dwie pacjentki Szpitala Powiatowego im. doktora Kazimierza Hołogi w Nowym Tomyślu skarżąc się na smak potraw, ich wygląd oraz temperaturę, gdy już trafią na talerz.

Na śniadanie, jak nam powiedziały, najczęściej wydawany jest twaróg i pasty: rybne, jajeczne czy drobiowe. Ich estetyka, według nich, pozostawia wiele do życzenia. Posiłki są dowożone z Poznania i choć są zabezpieczone przed utratą ciepła to jak słyszymy, stygną podczas półgodzinnego wydawania posiłków. Otrzymaliśmy również zdjęcia od niezadowolonych chorych przebywających na oddziałach nowotomyskiego szpitala.

- Okropne jedzenie. Może niektóre rzeczy byłyby jadalne, gdyby były świeże albo ciepłe! Jak to jest, że od rana stare pieczywo?! Żal tych starszych ludzi naprawdę - skarży się jedna z pacjentek oddziału ortopedycznego.

- Jest bardzo dobra opieka lekarska i pielęgniarska. Na bardzo wysokim poziomie standard pracy. Jestem zachwycona sposobem podejścia do pacjenta i wiedzą, jaką posiadają tutejsi lekarze.Jedyny problem w tym szpitalu to jedzenie. Ja nie wiem, kto to może jeść. Buraczki, dwie rzodkiewki i stary chleb. Tragedia! - dodaje inna pacjentka leżąca na ortopedii.

Kto jest zatem odpowiedzialny za posiłki w szpitalu? Jak zostaje ustalane menu? Kto sprawdza i w jaki sposób jakość wydawanych dań?

- Posiłki dla pacjentów wydawane na terenie szpitala dostarcza firma Domowy Obiadek z Poznania. Wyboru wykonawcy dokonano na podstawie przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zapytaliśmy również inne szpitale, dla których zgodnie z rekomendacjami, ta firma już świadczyła usługi przygotowywania posiłków. Uzyskane opinie były pozytywne- informuje nas rzecznik nowotomyskiej lecznicy Danuta Orwat.

Dodaje również, iż jakość wydawanych posiłków kontrolowana jest przez zatrudnionego przez szpital dietetyka codziennie od poniedziałku do piątku. Sprawdzana jest każdorazowo temperatura dostarczonych posiłków, wygląd i konsystencja, a także smak obiadów. Dodatkowo, okresowo przeprowadzone były wyrywkowe kontrole zarówno przez dyrektora szpitala, jak i pracowników administracji, w czasie których - jak nam podano - nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Komunikowanie się w sprawie realizacji umowy odbywa się na bieżąco poprzez wyznaczoną panią koordynator firmy Domowy Obiadek. Aby poznać opinie pacjentów przeprowadzane są też ankiety satysfakcji pacjentów dotyczące jakości posiłków, a także rozmowy z pracownikami. Podkreślono, że wyniki otrzymanych ankiet w większości przypadków były pozytywne. Z kolei jednostkowe uwagi negatywne są analizowane podczas spotkania z przedstawicielami firmy cateringowej i pielęgniarek oddziałowych w celu wprowadzenia ewentualnych działań korygujących.

O wyjaśnienia zapytaliśmy też firmę świadczącą usługi:

- Zestaw menu, zbilansowanie diety oraz jej kaloryczność są wcześniej ustalane przez naszego dietetyka, a następnie akceptowane przez dietetyka szpitalnego. W tym zakresie mamy bardzo dobrą, bieżącą komunikację ze szpitalem. Zależy nam na tym, aby zarówno pacjenci, jak i inni nasi klienci otrzymywali świeże, zdrowe, i smaczne posiłki dobrej jakości. Jako prezes regularnie odwiedzam nasz zakład produkcyjny, który dwa lata temu przeszedł gruntowną renowację oraz został wyposażony w nowoczesny, profesjonalny sprzęt kuchenny. Osobiście wizytuję kuchnię i magazyny, organizuję spotkania z managerami, szefem kuchni i kierownikami zmiany. Omawiamy bieżącą sytuację w firmie oraz relacje z kluczowymi klientami. Reagujemy na bieżąco na każde pojawiające się wyzwanie. Osobiście sprawdzam też wybiórczo jakość produkowanych posiłków - informuje nas prezes firmy Henryk Osuch.

Jak stwierdza, firma posiada wiele wewnętrznych procedur, zarówno w obszarze zarządzania, produkcji, transportu, jak i kontroli jakości. Stosują trzy punkty kontrolne: w kuchni (proces produkcji), w pakowalni oraz przy załadunku i rozładunku. Pracownicy sprawdzają gramatury, temperaturę, smak, oznaczenia. Jakość posiłków, według prezesa, jest kluczowa, bo ta firma żywi kilka tysięcy osób dziennie w kilkudziesięciu placówkach. Każda dostawa półproduktów jest weryfikowana pod kątem ilości i jakości. Placówka współpracuje zarówno z dużymi dystrybutorami, jak i lokalnymi dostawcami, np. świeżych warzyw. Prowadzony jest również rejestr ewentualnych błędów, które są na bieżąco analizowane.

-

Jakość naszych posiłków jest bardzo dobrze oceniana przez naszych klientów. Świadczyć o tym może stale powiększająca się liczba nowych zleceń, a także ciągłość realizowanych kontraktów. Na bieżąco rozmawiamy z naszymi dostawcami i pracownikami. Jesteśmy też w stałym kontakcie z naszymi klientami. To pozwala szybko reagować na ich opinie i jeszcze lepiej dostosowywać się do ich potrzeb- mówi.

Firma zapewnia, że posiłki przygotowywane są w oparciu o świeże produkty w dniu ich wydania. Jednak wobec obecnie otrzymanego sygnału dyrekcja Szpitala im. dr Kazimierza Hołogii w Nowym Tomyślu przeprowadzi postępowanie wyjaśniające. W sprawie będziemy na bieżąco Państwa informować.

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie