Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Tomyśl. Mieszkańcy wskazują, że ścieżka z Nowego Tomyśla do Borui Kościelnej "nie ma początku ani końca". O sprawę pytamy WZDW

Julia Kasperczak
Julia Kasperczak
WZDW
Nasi czytelnicy wskazują, że ścieżka z Nowego Tomyśla do Borui Kościelnej nie ma początku oraz końca. Postanowiliśmy wyjaśnić sprawę i zapytaliśmy WZDW, czy w najbliższym czasie planują wybudować most przed wjazdem do Borui oraz przebudować chodnik na ul. Kolejowej w Nowym Tomyślu. O sytuację tę WZDW pyta także gmina Nowy Tomyśl.

W grudniu 2020 roku, na trasie Nowy Tomyśl – Boruja Kościelna ruszyła budowa długo wyczekiwanej ścieżki rowerowej, nie tylko przez mieszkańców wsi, ale także całej gminy. Na początku marca rozpoczęto układanie nawierzchni, a już teraz prace są na zaawansowanym etapie. Mieszkańców gminy niepokoi jednak fakt, że „ścieżka nie początku ani końca”, jak wskazywał jeden z naszych czytelników.

-Szkoda tylko, że od chodnika z Borui, przez odcinek mostu, aż do ścieżki trzeba chyba „przelecieć”. Najgorszy odcinek bez bezpiecznego przejazdu

– pisze jedna z czytelniczek w komentarzu na Facebook-u. Od strony Nowego Tomyśla ścieżka także kończy się wcześniej, niż powinna. Uniemożliwia to bezpieczny wjazd ścieżką do miasta.

Co mówi WZDW?

Chcąc wyjaśnić sprawę, zapytaliśmy Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich, dlaczego podczas budowy ścieżki, nie ujęto wykonania mostu łączącego trasę z wioską. Z informacji, jakie przekazał nam burmistrz, W. Hibner wynika, że na początku marca gmina skierowała do WZDW pytanie w tej sprawie. Jednak jak zaznaczył, nie jest w stanie powiedzieć, kiedy Wojewódzki Zarząd Dróg Wielkopolskich otrzymał wspomniane pismo i kiedy uzyskają odpowiedź. O sprawę zapytaliśmy WZDW. Kinga Hedrych, zastępca dyrektora Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich odpowiedziała nam:

-Przebudowa mostu na przepust została ujęta w projekcie budowy ścieżki rowerowej przy DW 305 Boruja Kościelna – Nowy Tomyśl, jednak z uwagi na ograniczone środki finansowe nie będzie zrealizowana w I etapie

– tłumaczy. Prosiliśmy także o wyjaśnienie, kiedy został zaplanowany II etap, w którym zostanie wykonany wspomniany przepust. Usłyszeliśmy, że wszystko uzależnione jest od dostępnych środków budżetowych WZDW.

Burmistrz poinformował nas także, że gmina skierowała do WZDW drugie pytanie, które dotyczyło przebudowy chodnika na ulicy Kolejowej. W. Hibner zaznaczył w przesłanym do Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w piśmie, że na jednym ze spotkań w Urzędzie, przedstawiciele WZDW w Poznaniu oraz Rejonu Dróg Wojewódzkich w Nowym Tomyślu informowali, że planowane jest podjęcie działań, mających na celu dostosowania chodnika na ul. Kolejowej dla potrzeb ruchu rowerowego. Jak zaznaczył, odcinek był objęty w dokumentacji projektowej tego zadania, jednak nie uwzględniono go w przetargu.

O tę kwestię również zapytaliśmy Wielkopolski Urząd Dróg Wojewódzkich. W odpowiedzi od Pawła Katarzyńskiego, dyrektor WZDW usłyszeliśmy, że rozmowy na temat dostosowania istniejących chodników do parametrów ciągów pieszo-rowerowych były prowadzone i są możliwe do realizacji.

- Nie wycofujemy się z wcześniejszych zapowiedzi. Jednak ze względu na wysoki koszt, który szacowany jest na 650 tys. zł, wykonanie zadania zależeć będzie od możliwości finansowych WZDW w Poznaniu

– tłumaczy.

Nowy Tomyśl. Duży odcinek nawierzchni na ścieżce rowerowej N...

Rozpoczęła się budowa ścieżki rowerowej do Borui Kościelnej....

Zobacz także

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowytomysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto