Budowa dworca i interpelacja radnego
Przypomnijmy, że na początku listopada w Nowym Tomyślu rozpoczęła się budowa nowego dworca kolejowego. Inwestycja realizowana jest przez Polskie Koleje Państwowe S.A., a jej koszt szacowany jest na około 4,3mln zł, z czego 85% wartości zostanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Dworzec, który wkrótce powstanie ma być nowoczesny, ekologiczny i przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
W związku z budową nowego dworca, pod koniec grudnia 2020 roku, radny Wojciech Andryszczyk złożył interpelacje do burmistrza Nowego Tomyśla z pytaniem o budowę zadaszeń na peronach na dworcu PKP oraz pochylni lub windy przy dojściu na perony dla osób starszych i niepełnosprawnych. Burmistrz, Włodzimierz Hibner odpowiedział radnemu, że decyzja przewiduje tylko budowę dworca kolejowego wraz z infrastrukturą niezbędną do obsługi tego budynku. Następnie na sesji radny prosił, aby urząd wnioskował do kolei o budowę wspomnianych zadaszeń oraz pochylni lub windy. Zapytaliśmy Włodzimierza Hibnera, czy gmina zamierza podjąć kroki w sprawie W. Andryszczyka. Burmistrz odpowiedział nam, że nie jest to zadanie gminy i jest to teren PKP.
Modernizacja przystanków kolejowych
Skontaktowaliśmy się więc z Radosławem Śledzińskim z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który poinformował nas, że planowana jest przez nich modernizacja stacji w Nowym Tomyślu.
- Do końca roku chcemy zakończyć pracę nad studium wykonalności, czyli nad dokumentem, który pozwoli nam określić optymalny wariant planowanej inwestycji – mówi przedstawiciel PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Radosław Śledziński i dodaje: - Analizujemy i przewidujemy modernizację stacji w Nowym Tomyślu tak, aby zdecydowanie zwiększyć komfort użytkowania. Chcemy poprawić dostęp do stacji także osobom, które mają problemy z poruszaniem się i podnieść poziom bezpieczeństwa
– informuje i zaznacza, że jest to dopiero sam początek prac i ciężko tutaj mówić o szczegółach i konkretnych datach.
Dodaje także, że w ramach studium modernizacji stacji i przystanków analizowane są prace takie, jak: przebudowa peronów tak, aby miały one odpowiednią wysokość, a wchodzenie i wychodzenie do pociągów było ułatwione, analizowana jest budowa zadaszeń, a także udogodnień dla osób, które mają problemy z poruszaniem się. Dla poprawy bezpieczeństwa myśli się również nad nowym oświetleniem oraz o antypoślizgowej nawierzchni ze ścieżkami naprowadzającymi i wypukłą fakturą dla osób, które nie widzą lub niedowidzą.
- Jednocześnie analizowany jest zakres prac na torach pomiędzy Poznaniem a Kunowicami tak, żeby zwiększyć prędkość pociągów, zapewnić sprawne i płynne przejazdy zarówno w ruchu pasażerskim, jak i w towarowym
– informuje przedstawiciel PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Radosław Śledziński.
Zobacz także
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?