Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Opalenica. Pacjenci nie mogą dodzwonić się do przychodni. Są także utrudnienia z pilnym pozyskaniem kodu do e-recept.

Julia Kasperczak
Julia Kasperczak
archiwum prywatne
Obecnie wiele przychodni oraz szpitali boryka się z utrudnieniami, spowodowanymi pandemią koronawirusa. Mają problemy związane z brakiem personelu czy obłożeniem. Takie sytuacje mają miejsce także w powiecie nowotomyskim.

Problemy z kontaktem i pilnym wypisem e-recept

Jeden z naszych czytelników poinformował nas o problemach ze skontaktowaniem się z przychodnią Hipokrates w Opalenicy. Jak relacjonuje:

– 26 października próbowałem skontaktować się z przychodnia, aby uzyskać kod do e-recepty dla rodziców, którzy potrzebowali leków niezbędnych do codziennego funkcjonowania, jednak bezskutecznie

- mówi.
Czytelnik wysłał więc e-maila na podany na stronie adres z prośbą o kod do e-recepty, jednak nie dostał odpowiedzi zwrotnej. 29 października wysłał kolejnego maila, a następnie 2 listopada jeszcze jednego. Dwa dni później otrzymał od przychodni maila, z którego treści wynikało, że kod do e-recepty zostanie przesłany, gdy lekarz wypisze leki, a wysyłanie kolejnych wiadomości nie jest konieczne. Czytelnik otrzymał odpowiedź z kodem do e-recepty dwa tygodnie, po wysłaniu pierwszej wiadomości. Jak informuje nas, na szczęście rodzice posiadali zapas leków, które są im niezbędne do życia, inaczej nie wiadomo, co mogłoby się wydarzyć.

Stanowisko przychodni

Rozmawialiśmy z kierownikiem przychodni Hipokrates, Franciszkiem Szymańskim, który poinformował nas, że na lekarzy rodzinnych nałożono wielokrotnie więcej obowiązków związanych z sytuacją epidemiczną, w szczególności opiekę nad pacjentami covidowymi. Mówi także, że nastąpiło także zdecydowane zwiększenie teleporad również tych niecovidowych, często z tymi samymi pacjentami z przyczyn niezależnych od lekarzy, a wizyty pacjentów w przychodni, są bardziej czasochłonne. Informuje, że pacjenci zgłaszający się po e-recepty, nawet kilkadziesiąt razy zajmują linię telefoniczną i dopiero wtedy wysyłają e-maile z prośbą o wypisanie recepty, co utrudnia kontakt telefoniczny w innych sprawach, bo linie są zajęte. Powiedział także, że przychodnia zwiększyła obsadę personelu pomocniczego, wydłużyła czas pracy, wprowadziła system informatycznego powiadamiania pacjentów o kodach e-recept oraz przygotowuje nową centralę telefoniczną, która ułatwi kontakt z przychodnią. Franciszek Szymański dodaje, że dla poprawy bezpieczeństwa pracy personelu medycznego i pacjentów został uruchomiony też dodatkowy gabinet lekarski przeznaczony dla pacjentów z podejrzeniem covidowym. Robimy, co możemy, aby ułatwić obsługę pacjentów i sprostać wszystkim obowiązkom – podkreślił.

Sytuacja związana z koronawirusem wpływa nie tylko na działalność szpitali, ale także przychodni. Miejmy nadzieję, że propozycje rozwiązania sytuacji przez przychodnię Hipokrates rozwiążą problemy i ulepszą sposób komunikowania się z nimi, a do sytuacji, w których pacjenci będą zbyt długo oczekiwać na leki niezbędne do życia – nie będą mieć więcej miejsca.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowytomysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto