Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rewolucja w szpitalu w Gnieźnie. Lekarz przez aplikację sprawdzi rany swoich pacjentów

Emilia Ratajczak
Emilia Ratajczak
Lekarz przez aplikację może sprawdzić stan rany swojego pacjenta
Lekarz przez aplikację może sprawdzić stan rany swojego pacjenta materiały prasowe
Szpital Pomnik Chrztu Polski w Gnieźnie ma nową technologię. Spółka Polmedi Group wdrożyła telemedyczny system opieki nad raną, szczególnie pooperacyjną i przewlekłą. Technologia umożliwia zdalne analizowanie dokumentacji przebiegu leczenia. Pacjent ma ją w swoim telefonie i tym samym pozostaje pod ciągłą obserwacją, także po wyjściu ze szpitala. Wielkopolski szpital wdrożył takie rozwiązanie jako pierwszy w kraju.

Lekarze zdalnie sprawdzą rany pacjentów

Technologia iWound, czyli właściwie aplikacja mobilna, weszła na początku roku na próbę do jednej placówki medycznej - szpitala Pomnik Chrztu Polski w Gnieźnie.

- Rozwiązanie pozwala na prowadzenie dokumentacji ran, szczególnie pooperacyjnych i przewlekłych, w jednym miejscu, tj. w aplikacji mobilnej. Przebieg leczenia pacjenta jest ciągle i łatwo monitorowany, dając lekarzom możliwość naprawdę szybkiej reakcji. Wystarczy dokumentacja zdjęciowa, aby osoba konsultująca mogła dać zdalnie wytyczne odnośnie postępowania z raną zespołowi będącemu na innym oddziale

– wyjaśnia dr n. med. Krzysztof Karaś, zastępca koordynatora Oddziału Chirurgii Ogólnej i Małoinwazyjnej w Szpitalu Pomnik Chrztu Polski w Gnieźnie.

Rozwiązanie najpierw objęło Oddział Chirurgii Ogólnej i Małoinwazyjnej, a wkrótce wesprze Oddział Intensywnej Terapii oraz Oddział Ortopedii. W planach są też implementacje w kolejnych placówkach szpitalnych.

Jak działa aplikacja iWound?

Pacjent posiada dokumentację zdjęciową we własnym telefonie. Po wypisaniu ze szpitala nie zostaje sam z problemem leczenia rany. Chory otrzymuje jasne wytyczne odnośnie postępowania. Pielęgniarz, który prowadzi trudno gojącą się ranę poszpitalną, ma również możliwość ciągłej komunikacji z lekarzem oraz wymiany spostrzeżeń.

– Od momentu wdrożenia tego rozwiązania widzę znaczną poprawę w gojeniu ran i skrócenie czasu leczenia. Korzyścią jest również edukacja pacjentów w postępowaniu z takimi ranami. Chory, często po przeszkoleniu, sam sobie radzi z raną i nie potrzebuje opieki personelu medycznego, a jedynie korzysta ze wskazówek osoby prowadzącej leczenie

– komentuje dr n. med. Krzysztof Karaś.

Co na to pacjenci? Firma przeprowadziła ankietę

Marcin Cieślak z Polmedi Group mówi, że w trakcie testów aplikacji w 2022 roku ponad 400 pacjentów szpitala wzięło udział w badaniu opinii. Wówczas 83% ankietowanych było bardzo zadowolonych z faktu opieki za pośrednictwem tego rozwiązania. 75% odczuło zmniejszenie bariery w kontakcie z lekarzem, a wszyscy przebadani twierdzili, że chcieliby korzystać z aplikacji w przypadku kolejnego zabiegu operacyjnego.

– To tylko nas utwierdza w przekonaniu, że tego typu rozwiązania są potrzebne w służbie zdrowia, a technologie mobilne mogą nie tylko wspomóc pacjentów w procesie leczenia lub ich powracania do zdrowia, ale też mogą zdecydowanie poprawić wydajność personelu medycznego

– podsumowuje Marcin Cieślak z Polmedi Group.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

od 7 lat
Wideo

Jakie są najczęstsze przyczyny biegunki u dorosłych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rewolucja w szpitalu w Gnieźnie. Lekarz przez aplikację sprawdzi rany swoich pacjentów - Głos Wielkopolski

Wróć na nowytomysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto