Przebudowę dworca w Opalenicy zrealizowano w ramach Programu Inwestycji Dworcowych z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Choć podróżni mogli już korzystać z części dworca od listopada ubiegłego roku, gdy obsługa podróżnych została przeniesiona z powrotem do niego po likwidacji dworca tymczasowego, to dziś zakończono inwestycję i obiekt został oficjalnie otwarty dla podróżnych.
Zobacz film: Wojciech Zabłocki z PKP o dworcu w Opalenicy
Dalsza część tekstu pod wideo
Czytaj też: Zwłoki kobiety znaleziono w mieszkaniu w Opalenicy.
Przebudowę dworca w Opalenicy zrealizowano w ramach Programu Inwestycji Dworcowych z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Największą zmianą w wyglądzie budynku jest zastąpienie części ścian od frontu dworca przeszkloną fasadą doświetlającą przestrzeń obsługi podróżnych, a także wyburzenie przybudówki po zachodniej stronie dworca i budowa w jej miejsce wiaty rowerowej z betonu architektonicznego dla ponad 50 jednośladów. Budynek dworca zyskał również iluminację nocną, a także napisy z nazwą dworca oraz „dworzec kolejowy”.
Czytaj też: Wieczorny pożar budynku jednorodzinnego w Borui Kościelnej
- Dzięki przebudowie dworzec w Opalenicy stał się przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami. Zlikwidowano w nim i w jego otoczeniu bariery architektoniczne, a także wdrożono szereg nowych rozwiązań, w tym m.in. ścieżki prowadzące z polami uwagi, oznaczenia w alfabecie Braille’a, tablice dotykowe z planem dworca. Przy kasie zamontowano również urządzenie wzmacniające sygnał w aparatach słuchowych. Podróżni z niepełnosprawnościami skorzystają również ze specjalnie przystosowanych do ich potrzeb toalet
- powiedział po briefingu dyr. biura inwestycji PKP, Wojciech Zabłocki. Jak dodał w ramach inwestycji wdrożono również wiele rozwiązań technicznych, które sprawiły, że dworzec stał się ekologiczny i bezpieczny. Dzięki ociepleniu elewacji, zastosowaniu pomp ciepła i montażowi nowej stolarki okiennej, drzwiowej oraz fasad o niskim współczynniku przenikalności ciepła budynek stał się bardziej efektywny energetycznie.
Koszt przebudowy dworca w Opalenicy to 10,7 mln złotych brutto. Inwestorem były Polskie Koleje Państwowe S.A. Projekt przebudowy obiektu przygotowała pracownia Demiurg z Poznania, a wykonawcą prac budowlanych była firma AGROBEX z Poznania.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?