Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Tomyśl: Zmiany na lepsze w Wydziale Komunikacji! System rozwiązał problem długich kolejek

Jakub Czekała
JC
Od kilku tygodni w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Nowym Tomyślu funkcjonuje już nowoczesny system. Kolejne zmiany są zapowiadane.

Ten, kto choć raz musiał w swoim życiu korzystać z usług Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego, ten zapewne musiał też swoje odstać w ogromnej kolejce. Jeszcze niedawno ciężko było trafić na dzień, gdy korytarze wydziału byłyby puste. Co więcej, ci którzy już czasami kilka nawet godzin w kolejkach czekali - nie mieli pewności, że danego dnia - przed końcem pracy urzędników - uda im się sprawę załatwić.

Sytuacje takie choć się zdarzały, już teraz - jak zapewniają władze - są historią. Wszystko dzięki nowoczesnemu systemowi obsługi mieszkańców, jaki Starostwo Powiatowe zainstalowało we wspomnianym wydziale.

- System kolejkowy - bo o nim mowa działa już od dwóch tygodni - informuje nas sekretarz powiatu Ryszard Napierała. - Początki, jak z każdą nowością były dla klientów Wydziału Komunikacji zaskakujące, bo nowe, jednak teraz już się mieszkańcy nauczyli obsługi. Widzą, że trzeba wybrać kategorię na automacie, odebrać bilet i czekać na swoją kolej - tłumaczy nam.

System jest intuicyjny i pozwala załatwić sprawy w ramach czterech kategorii, a więc - prawa jazdy, rejestracji pojazdów, w tym także wymiany dowodów rejestracyjnych czy braku miejsca na kolejne wpisy. Ponadto można załatwić sprawy związane z odbiorem dowodów, a także wyrejestrować, czy zgłosić zbycie pojazdu, wprowadzić adnotacje np. montaż haka, instalację gazu itp. Ostatnia kategoria związana jest z transportem. System pokazuje też ile osób w danej kategorii jest obecnie obsługiwanych - pomaga to mieszkańcom określić czas, po jakim zostaną obsłużeni.

Jak się dowiedzieliśmy obecnie dzienny limit „bilecików” wydawanych przez automat ustawiono na 80. Po ich wyczerpaniu kolejnego pobrać nie można, a to z kolei informacja dla osoby chcącej załatwić swoje sprawy, że już danego dnia tego nie zrobi i musi przyjść w innym terminie. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie dochodzi już do nieprzyjemnych sytuacji na linii klient - urzędnik, do jakich wcześniej dochodziło, gdy pojawiało się niezadowolenie pierwszej strony.

To nie wszystko. W ramach przebudowy na piętrze Wydziału Komunikacji powstała teraz poczekalnia z krzesełkami, z których mogą skorzystać osoby oczekujące na załatwienie swojej sprawy.

W wydziale ma dojść do jeszcze dwóch zmian. Jedna związana jest z wydłużeniem w wybranym dniu godzin pracy urzędników. Druga z kolei dotyczy zmiany systemu opłat, tak, by mieszkańcy mogli zostawiać pieniądze bezpośrednio na stanowisku, a nie musieli schodzić do kasy.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowytomysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto